Employer branding – Micco

Employer branding. Framtidens viktigaste företagskort! Anser jag. Vi på Sisters jobbar med att sprida en tydlig kultur och våga sticka ut. Alla är sina egna företagare men med en gemensam knytpunkt och värderingsgrund. Sisterskonceptet.

Hittade en superintressant blogg som heter The Brand-Man Detta är en blogg som jag kommer följa troget. Precis en sida i min smak. Jag älskar att hitta sidor där man får gåshud av att det är så rätt och intressant för mig. Jag kommer luta mig tillbaka med en kopp kaffe o mysa när jag läser dessa intressanta inlägg av Micco. Hoppas du finner sidan lika spännande!

Employer branding handlar inte om att investera stora summor i tevereklam, annonsering och allmänt varumärkesbyggande. Det handlar istället om att konsekvent agera och kommunicera på ett sätt som dels är tilltalande – i termer av vilka drömmar eller visioner företaget har, vilket företagets syfte är och vilka värderingar organisationen lever efter – dels att göra det på ett sätt som uppfattas som ansvarstagande och förtroendeingivande.Läs mer här.

Det behöver inte kosta stora summor att skapa ett framgångsrikt varumärke. Kreativitet i kombination med modet att våga pröva nya vägar kan många gånger räcka långt.” Jag håller helt med i att det finns kreativa vägar till att skapa framgångsrika varumärken.

Sisterskonceptet har växt fram av att de som suttit här har definierat varför de tycker att Sisters är så bra. Vi har alltså fått positiv respons och tagit till oss den. Mer och mer. Jag tror att utgångspunkten är passion och kärlek. Man kan inte köpa detta. Känner människan passion sprider den passion. Att ha ett genuint bra syfte som är utvecklande för var människa attraherar. Tror jag! Feel the passion!

Recommended Posts

Leave a Comment